Sådan markedsføre du dig på de sociale medier

Omkring halvdelen af alle danske virksomheder, med mindst 10 ansatte, benytter sociale medier til at markedsføre sig selv. Derfor bør din virksomhed også udnytte disse muligheder, hvis du vil tages seriøst som virksomhed.

Markedsføring af din virksomhed på de sociale medier

Alle virksomheder der følger nogenlunde med, har set de store muligheder der ligger i at markedsføre og kommunikere gennem sociale medier. Du har mulighed for selv at definere din målgruppe, og fange dem gennem specielt designede annoncer. Samtidig har du en unik måde, du kan kommunikere direkte til din målgruppe ufiltreret. Det er svært at komme uden om at de sociale medier er fremtiden, og en dyrebar måde at skabe fordel for din virksomhed. Det kan på flere måder være med til at gøre din virksomhed mere synlig. De fleste danskere benytter efterhånden mindst et socialt medie, det er primært Facebook. De fleste er på deres profil mindst 1 gang om dagen, hvilket giver dig gode muligheder for at nå ud til dem du gerne vil nå.

Kommunikerer med din målgruppe

Når først folk følger dig eller “synes godt om”, har du gode muligheder for at nå ud til dem. Så det er efterhånden næsten lige så vigtigt, som at være synlig på Google. Sider som Linkedin, giver dig mulighed for at blive mere synlig som professionel virksomhed. Det kan være et af nøglepunkterne i at opbygge et godt netværk, med fremtidige samarbejdspartner, der kan være guld værd. Det sociale netværk Instagram, giver en hel unik måde at kommunikere med din målgruppe på. Ved at dele billeder eller videoer, der der holder folk opdateret om jer som virksomhed. Det er en unik måde at fange og bibeholde kunder på.

Forhold dig professionelt

Det er vigtigt at du som virksomhed, husker at forholde dig professionelt på de sociale medier. Tænk altid over hvad du vælger at udgive, når du repræsenterer din virksomhed på de sociale medier. Forhold dig kun til ting der er relevant,i forhold til din virksomhed. Deler du de forkerte ting, kan det hurtigt udvikle sig til en katastrofe. Lad vær med at benyt din professionelle side, som du ville på din personlige profil. Det er dog vigtigt at stadig ture finde på nye spændende tiltag, der kan fange interessen hos brugerne. En god måde er at holde Facebook siden opdateret, så ofte det er muligt. Jo mere indhold, desto større chance har du for at fange brugernes interesse. Hvis en bruger deler dit indhold, er det nemlig guld værd, fordi det både giver flere bruger mulighed for at se det, men samtidig er det som et kvalitets stempel af den bruger der har delt det til sine venner. Derfor bør din virksomhed altid holde fingeren på pulsen, og følge med i udviklingen på de sociale medier. Se nye muligheder, trends så dine konkurrenter måske ikke har opdaget endnu.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *