3 grunde til at investere i foldere med tryk

Foldere, hæfter, brochure, pamfletter, pjecer, flyers… kært barn har mange navne, og der er da visse forskelle på de enkelte, at det kan være relevant at huske at skelne. For eksempel er forskellen på et hæfte og en folder, at et hæfte kan bestå af flere stykker foldet og hæftet sider, mens en folder kun består af en enkelt side.

Du sidder muligvis og tænker, at den slags kun er vigtig viden for en fagmand. Ikke desto mindre er den også væsentlig at kende for dig som marketingkoordinator, kommunikationsmedarbejder eller eventmager, idet de forskellige typer printet og foldet papir kan vidt forskellige ting i forbindelse med promovering af virksomheder, organisationer og institutioner.

Her vil vi se nærmere på folder med tryk, og hvorfor den slags printet marketingmateriale på ingen måde er outdated. Selv om du muligvis har adgang til alverdens information via nettet, er det ikke altid, at den information er tilgængelig, og netop derfor er der fortsat en væsentlighed i at investere i analoge, trykte medier til at skabe opmærksomhed, omtale og i sidste ende salg.

Supplement til præsentation og oplæg

Skal du holde et møde eller give en større præsentation hos en eksisterende eller potentiel kunde? Det kan være en rigtig god idé at give de, der skal lytte til dig, en folder med basale information omkring virksomheden, produkter, services, tilbud eller information relateret til oplægget. I det tilfælde at modtageren bliver ukoncentreret eller får lyst til at kigge på noget andet end dig, har han/hun et legitimt krumspring, idet de blot kan kigge i og læse folderen, hvorved de får samme information, som den du præsenterer.

Ligeledes er foldere på samme måde som powerpoints gode til præsentationer, da de giver dig noget fysisk materiale at holde dig til og referere til, hvis noget i præsentationen kræver en uddybning. Endelig kan det hjælpe dig med at kontrollere nerverne, når du har noget fysisk at støtte dig op ad.

Giv modtageren informationen med hjem

Når du tager foldere med til alle på et forretningsmøde eller ved en præsentation, giver du dine modtagere muligheden for at tage informationen med hjem. Denne kan ende med at blive en uvurderlig informationskilde, hvor modtageren kan få adgang til svar på lige netop de spørgsmål, man sidder med efter mødet er afholdt på en professionel og bekvem måde. Derudover får dine modtagere muligheden for let at videregive informationen til højere led i organisationen, der muligvis har den beslutningskompetence, som du har brug for, for at nå dine forretningsmæssige mål.

Foldere giver dig kreative muligheder

Hvis man vil nå igennem støjmuren og være den, som målgruppen lægger mærke til, så har man brug for at gøre noget ud over det sædvanlige. Enten kan man give mere end forventet eller servicere det på en anden måde. I forhold til sidstnævnte giver foldere et stort kreativt frirum, hvor du kan skræddersy og opsætte informationen, så den passer til dem, du præsenterer for.

Forestil dig eksempelvis at modtage en præsentationsfolder, der både har din egen og talerens virksomhedslogo på med skræddersyet informationer om forholdet mellem talerens budskaber og din forretning inde i folderen, og endelig et visitkort siddende inde i folderen. Den slags ser man ikke særligt ofte, og det kan ende med at give pote, når man skal nå sine forretningsmæssige mål.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *